Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μπαταρία LiFePO4από gsalonica Παρ 22 Μαρ 2024 - 7:42
» παροχη ρευματος τροχοσπιτου
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:43
» Τροχόσπιτα KABE
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:22
» Κόψιμο βασιλόπιτας 2024
από Ddimi Κυρ 25 Φεβ 2024 - 17:15
» Έγκριση τύπου - Άδεια Έλξης - Η νέα νομοθεσία για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα
από Batfalcon Πεμ 25 Ιαν 2024 - 12:50
» «Conte de Noël» ….μια νοσταλγική Χριστουγεννιάτικη ιστορία.
από Georgedim Κυρ 24 Δεκ 2023 - 9:11
» Πωλείται τροχοσκηνή Alpen Kreuzer Allure
από Antonioz Πεμ 27 Ιουλ 2023 - 9:04
» PDF ΜΕ ΤΑ CAMPING ΕΛΛΑΔΟΣ 2023
από Georgedim Τετ 26 Ιουλ 2023 - 9:47
» Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
από ktRinity Πεμ 20 Ιουλ 2023 - 14:32
» Σύνορα....
από Georgedim Τετ 19 Ιουλ 2023 - 19:07
» Πρόβλημα στη σίτα
από spyrosbhta Δευ 17 Ιουλ 2023 - 17:16
» Καλοκαίρι 2022 : οδοιπορικό σε Φρανκονία, ....Ρηνανία, ....Λουξεμβούργο, ....Αλσατία ....και Μέλανα Δρυμό.
από diamantino Τρι 4 Ιουλ 2023 - 19:59
» Επιτρέπεται η διανυκτέρευση μέσα σε οποιαδήποτε όχημα σε χώρους μη οργανωμενους ;
από Νικόλας Παρ 23 Ιουν 2023 - 13:33
» Αναζήτηση-αγορά αυτοκινούμενου
από yamaren Σαβ 17 Ιουν 2023 - 10:44
» Καλώς σας βρήκα
από Georgedim Σαβ 10 Ιουν 2023 - 23:35
» Καλό μήνα
από diamantino Δευ 5 Ιουν 2023 - 21:24
» Η ζωγραφιά μας...
από Georgedim Κυρ 4 Ιουν 2023 - 2:17
» Επιλογή ταξιδιάρικου τροχόσπιτου
από Georgedim Τετ 24 Μάης 2023 - 9:37
» Sygic πρόγραμμα πλοήγησης
από packman Δευ 22 Μάης 2023 - 19:05
» Ταχυθερμοσίφωνας υγραερίου στο τροχόσπιτο
από Georgedim Τετ 26 Απρ 2023 - 21:56
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Like/Tweet/+1
About Us
Welcome to the forum www.taxidiarides.gr
Για το camping ... τα ταξίδια ... και την καλή παρέα ...
Μη σου Λαχει!
+2
pilot
ilektronikos
6 απαντήσεις
www.taxidiarides.gr :: ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ... ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΜΑΣ για ... :: Slideshow ... και video ...
Σελίδα 1 από 1
Μη σου Λαχει!
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ilektronikos
Απ: Μη σου Λαχει!
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
«Η ουρά κουνάει τον σκύλο», λένε οι Αγγλοσάξονες όταν ένα μικρό, δευτερεύον μέρος επηρεάζει καθοριστικά το κύριο μέρος ενός συνόλου.
Αυτό ακριβώς συνέβη εδώ, με το ρυμουλκούμενο να παίρνει τα ηνία της κατάστασης από το αυτοκίνητο που το ρυμουλκούσε.
Στο video από dashcam φορτηγού, βλέπουμε την νταλίκα να κινείται στον αυτοκινητόδρομο Interstate 82, στην Πολιτεία Washington των ΗΠΑ. Το ταχύμετρο του GPS δείχνει 66 mph (106 km/h), αλλά η ταχύτητα αυτή δεν φαίνεται να είναι αρκετήγια τον οδηγό ενός Ford Excursion που ρυμουλκεί ένα τεράστιο τροχόσπιτο.
Ο οδηγός του Ford βγαίνει αριστερά για να προσπεράσει την νταλίκα, αλλά με το ελιγμό το τροχόσπιτο αποσταθεροποιείται, αρχίζει να ταλαντώνεται δεξιά-αριστερά και η ταλάντωση όσο πάει και μεγαλώνει. Τελικά, η «ουρά» βγάζει τον «σκύλο» από το δρόμο με βίαιο τρόπο και καταλήγουν και τα δύο να κάνουν τούμπες μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης.
Είναι τρομακτικό να βλέπει κανείς πώς το τροχόσπιτο παρασύρει το SUV των 7,3 λίτρων και 3,6 τόνων σαν παιχνιδάκι…
Ο νταλικέρης, που σταμάτησε αμέσως για να βοηθήσει, ευτυχώς ανέφερε ότι οι δύο επιβάτες του Ford, πατέρας και γιος, δεν τραυματίστηκαν.
Το ηθικό δίδαγμα είναι ότι η ρυμούλκηση τρέιλερ –τροχόσπιτου, βάρκας, αγωνιστικού αυτοκινήτου, μοτοσικλετών κ.ο.κ.– δεν είναι απλή υπόθεση και χρειάζεται πολλή προσοχή. Εδώ, το πιθανότερο είναι ο οδηγός έκανε απότομη τιμονιά για να βγει και να περάσει την νταλίκα, με αποτέλεσμα την αποσταθεροποίηση και την έναρξη της ταλάντωσης. Πιθανώς το τρέιλερ να ήταν και πισώβαρα φορτωμένο, πράγμα που χειροτέρεψε την κατάσταση.
Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση; Αν το τρέιλερ έχει φρένα, φρενάρουμε μαλακά. Αλλιώς πατάμε φουλ γκάζι για να ισιώσουμε το ρυμουλκούμενο. Η διαχείριση της κατάστασης δεν είναι εύκολη, και γι’ αυτό κάποιοι κατασκευαστές προσφέρουν ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα Trailer Stability, ενσωματωμένο στο ESP.
Αν δεν έχετε τέτοιο, οδηγείτε πάντα με απαλές κινήσεις σε τιμόνι και γκάζι. Και με λογικές ταχύτητες, εννοείται – ιδίως αν φυσάει πλάγιος άνεμος…
[Πηγή: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]]
«Η ουρά κουνάει τον σκύλο», λένε οι Αγγλοσάξονες όταν ένα μικρό, δευτερεύον μέρος επηρεάζει καθοριστικά το κύριο μέρος ενός συνόλου.
Αυτό ακριβώς συνέβη εδώ, με το ρυμουλκούμενο να παίρνει τα ηνία της κατάστασης από το αυτοκίνητο που το ρυμουλκούσε.
Στο video από dashcam φορτηγού, βλέπουμε την νταλίκα να κινείται στον αυτοκινητόδρομο Interstate 82, στην Πολιτεία Washington των ΗΠΑ. Το ταχύμετρο του GPS δείχνει 66 mph (106 km/h), αλλά η ταχύτητα αυτή δεν φαίνεται να είναι αρκετήγια τον οδηγό ενός Ford Excursion που ρυμουλκεί ένα τεράστιο τροχόσπιτο.
Ο οδηγός του Ford βγαίνει αριστερά για να προσπεράσει την νταλίκα, αλλά με το ελιγμό το τροχόσπιτο αποσταθεροποιείται, αρχίζει να ταλαντώνεται δεξιά-αριστερά και η ταλάντωση όσο πάει και μεγαλώνει. Τελικά, η «ουρά» βγάζει τον «σκύλο» από το δρόμο με βίαιο τρόπο και καταλήγουν και τα δύο να κάνουν τούμπες μέσα σε ένα σύννεφο σκόνης.
Είναι τρομακτικό να βλέπει κανείς πώς το τροχόσπιτο παρασύρει το SUV των 7,3 λίτρων και 3,6 τόνων σαν παιχνιδάκι…
Ο νταλικέρης, που σταμάτησε αμέσως για να βοηθήσει, ευτυχώς ανέφερε ότι οι δύο επιβάτες του Ford, πατέρας και γιος, δεν τραυματίστηκαν.
Το ηθικό δίδαγμα είναι ότι η ρυμούλκηση τρέιλερ –τροχόσπιτου, βάρκας, αγωνιστικού αυτοκινήτου, μοτοσικλετών κ.ο.κ.– δεν είναι απλή υπόθεση και χρειάζεται πολλή προσοχή. Εδώ, το πιθανότερο είναι ο οδηγός έκανε απότομη τιμονιά για να βγει και να περάσει την νταλίκα, με αποτέλεσμα την αποσταθεροποίηση και την έναρξη της ταλάντωσης. Πιθανώς το τρέιλερ να ήταν και πισώβαρα φορτωμένο, πράγμα που χειροτέρεψε την κατάσταση.
Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση; Αν το τρέιλερ έχει φρένα, φρενάρουμε μαλακά. Αλλιώς πατάμε φουλ γκάζι για να ισιώσουμε το ρυμουλκούμενο. Η διαχείριση της κατάστασης δεν είναι εύκολη, και γι’ αυτό κάποιοι κατασκευαστές προσφέρουν ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα Trailer Stability, ενσωματωμένο στο ESP.
Αν δεν έχετε τέτοιο, οδηγείτε πάντα με απαλές κινήσεις σε τιμόνι και γκάζι. Και με λογικές ταχύτητες, εννοείται – ιδίως αν φυσάει πλάγιος άνεμος…
[Πηγή: [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]]
ilektronikos
Απ: Μη σου Λαχει!
Επειδή εγώ είμαι σ'αυτή την κατηγορία (του μεγάλου τροχόσπιτου) δεν ήταν η τιμονιά που άρχισε την ταλάντωση... ενδεχομένως είχε μπει στο αριστερό ρεύμα, αλλά όταν το τροχόσπιτο έφτασε στην νταλίκα εκεί άρχισαν οι ταλαντώσεις λόγω των δυνάμεων του αέρα που ασκούνται σε 2 μεγάλα οχήματα. Αυτός με το SUV έπρεπε να πατήσει φρένο ακόμα κι αν σταμάταγε την προσπέραση για λίγο - να πήγαινε δηλαδή με την ταχύτητα της νταλίκας - αντίθετα αυτός συνέχισε να πατάει γκάζι πιστεύοντας ότι θα ευθυγραμμίσει και πάτησε μόνο μια φορά λίγο φρένο όταν ήταν ήδη αργά!
Εγώ φρένο πατάω ακόμα κι όταν με προσπερνάνε νταλίκες...! Κι όταν βλέπω να έρχεται λεωφορείο του ΚΤΕΛ τότε πάω ο μισός στη ΛΕΑ κι όταν προσπερνάει πατάω και φρένο... (Αυτοί πάνε σαν τρελλοί)!!!
Αυτά συμβαίνουν σε ταχύτητες 80-100 και πάνω... κάτω των 80 όλα είναι ήρεμα και δεν θα σου λάχει!
Εγώ φρένο πατάω ακόμα κι όταν με προσπερνάνε νταλίκες...! Κι όταν βλέπω να έρχεται λεωφορείο του ΚΤΕΛ τότε πάω ο μισός στη ΛΕΑ κι όταν προσπερνάει πατάω και φρένο... (Αυτοί πάνε σαν τρελλοί)!!!
Αυτά συμβαίνουν σε ταχύτητες 80-100 και πάνω... κάτω των 80 όλα είναι ήρεμα και δεν θα σου λάχει!
pilot
Απ: Μη σου Λαχει!
Μπορεί να είναι γαϊδούρι το ρυμουλκό αλλά δεν το λες και συμβατικό το τροχόσπιτο που σέρνει... Ο λανθασμένος χειρισμός δεν αργεί να φέρει και το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Πάντως για ρυμουλκά που δεν διαθέτουν ESP με σταθεροποιητή trailer, υπάρχει και το ATC.
Πάντως για ρυμουλκά που δεν διαθέτουν ESP με σταθεροποιητή trailer, υπάρχει και το ATC.
Aigagros
Απ: Μη σου Λαχει!
Πολύ χρήσιμα συστήματα που συμβάλλουν "τα μάλα" στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
Όμως ο πλέον απρόβλεπτος παράγοντας σε οποιοδήποτε μηχανισμό οδικής ασφαλείας και όχι μόνον, ....είναι ο άνθρωπος-χειριστής του.
Το κάθε "μηχανικό-ηλεκτρονικό σύστημα" είναι προγραμματισμένο ....να αντιδρά με "συγκεκριμένο" τρόπο σε δεδομένη κατάσταση ....και έχει καθορισμένα όρια αποτροπής του μοιραίου.
Από την άλλη ο "ανθρώπινος εγκέφαλος" επηρεάζεται από δικούς του, ιδιαίτερους (...."ατομικούς") κανόνες και ....δεν έχει "όρια".
Οπότε η όποια "τελειότητα" του κάθε συστήματος, ....περιορίζεται δραματικά από την "ανεγκεφαλιά" του χειριστή του.
Όπως έλεγαν και οι σοφοί Αρχαίοι μας πρόγονοι : "...συν Αθηνά και χείρα κίνει...." .
Όμως ο πλέον απρόβλεπτος παράγοντας σε οποιοδήποτε μηχανισμό οδικής ασφαλείας και όχι μόνον, ....είναι ο άνθρωπος-χειριστής του.
Το κάθε "μηχανικό-ηλεκτρονικό σύστημα" είναι προγραμματισμένο ....να αντιδρά με "συγκεκριμένο" τρόπο σε δεδομένη κατάσταση ....και έχει καθορισμένα όρια αποτροπής του μοιραίου.
Από την άλλη ο "ανθρώπινος εγκέφαλος" επηρεάζεται από δικούς του, ιδιαίτερους (...."ατομικούς") κανόνες και ....δεν έχει "όρια".
Οπότε η όποια "τελειότητα" του κάθε συστήματος, ....περιορίζεται δραματικά από την "ανεγκεφαλιά" του χειριστή του.
Όπως έλεγαν και οι σοφοί Αρχαίοι μας πρόγονοι : "...συν Αθηνά και χείρα κίνει...." .
Georgedim- Admin
Απ: Μη σου Λαχει!
Στην διάρκεια όλου ταξιδιού, λόγω χαμηλής ταχύτητας, κάθε φορά που με προσπερνούσε φορτηγό ή λεωφορείο είχα την σχετική μετακίνηση. Όμως μου έκανε εντύπωση το εξής γεγονός: 4-5 χιλιόμετρα έξω από την Θεσσαλονίκη, περίπου στο ύψος της διασταύρωσης για την Εγνατία οδό, με προσπερνάει τζίπ με πολλά χιλιόμετρα με αποτέλεσμα να μετατοπιστεί ολόκληρο το αυτοκινούμενο, χωρίς καμία υπερβολή πάνω από 50 εκατοστά. Εννοείται ότι τρομάξαμε όλοι. Αριστερά "τοίχος" από πικροδάφνες δεξιά εγώ και στο μέσον το τζιπ που προσπέρασε.
gsalonica
Απ: Μη σου Λαχει!
Το ότι η ρυμούλκηση, θέλει σύνεση και σεβασμό, δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει, ούτε στο ελάχιστο.
Είναι πολλά που παίζουν ρόλο, δεν είναι μόνο ο χειρισμός ...
Μπορεί να είναι σωστός ο χειρισμός, αλλά πχ. ... "κακοφορτωμένο" το ρυμουλκούμενο ...
... με συνέπεια, η κακή φόρτωση, να "ακυρώνει" τον σωστό χειρισμό ... !
Συνήθως, συμμετέχει στο "κακό", ένας συνδυασμός αρνητικών παραγόντων.
Θα συμφωνήσω με τον Γιώργο (georgedim) ... στο ότι τα όποια συστήματα, λειτουργούν βοηθητικά ...
... και δεν θα "σώσουν" τον κάθε "ανεγκέφαλο", που θεωρεί ότι με αυτά είναι τελείως καλυμμένος ... !
Απλά, είναι καλό να υπάρχουν, γιατί με αυτά είναι αυξημένα τα "συν" της ασφάλειας στην πορεία.
Δεν είμαι ειδικός, αλλά στην περίπτωση αυτή, οι αιτίες θεωρώ, ότι είναι πολλές.
Πχ. Υπερεκτίμηση ικανοτήτων οδηγού και δυνατότητας αυτοκινήτου (ρυμουλκού),
κακή φόρτωση, κακή εκτίμηση των δεδομένων για προσπέρασμα, λάθη στον χειρισμό,
οριακή εξίσωση βάρους ρυμουλκού, σε σχέση με το βάρος του ρυμουλκούμενου ...
Δεν αφορούν πάντως όλα στην τύχη ... και δεν πρέπει να "παίζουμε" με την τύχη μας !!
Είναι πολλά που παίζουν ρόλο, δεν είναι μόνο ο χειρισμός ...
Μπορεί να είναι σωστός ο χειρισμός, αλλά πχ. ... "κακοφορτωμένο" το ρυμουλκούμενο ...
... με συνέπεια, η κακή φόρτωση, να "ακυρώνει" τον σωστό χειρισμό ... !
Συνήθως, συμμετέχει στο "κακό", ένας συνδυασμός αρνητικών παραγόντων.
Θα συμφωνήσω με τον Γιώργο (georgedim) ... στο ότι τα όποια συστήματα, λειτουργούν βοηθητικά ...
... και δεν θα "σώσουν" τον κάθε "ανεγκέφαλο", που θεωρεί ότι με αυτά είναι τελείως καλυμμένος ... !
Απλά, είναι καλό να υπάρχουν, γιατί με αυτά είναι αυξημένα τα "συν" της ασφάλειας στην πορεία.
Δεν είμαι ειδικός, αλλά στην περίπτωση αυτή, οι αιτίες θεωρώ, ότι είναι πολλές.
Πχ. Υπερεκτίμηση ικανοτήτων οδηγού και δυνατότητας αυτοκινήτου (ρυμουλκού),
κακή φόρτωση, κακή εκτίμηση των δεδομένων για προσπέρασμα, λάθη στον χειρισμό,
οριακή εξίσωση βάρους ρυμουλκού, σε σχέση με το βάρος του ρυμουλκούμενου ...
Δεν αφορούν πάντως όλα στην τύχη ... και δεν πρέπει να "παίζουμε" με την τύχη μας !!
Απ: Μη σου Λαχει!
Θα συμφωνήσω κι εγώ με τον georgedim όπως κι επίσης με τον Maximos για το κακοφορτωμένο ρυμουλκόμενο.
Ένα τόσο μακρύ ρυμουλκόμενο δεν θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον άλλους δύο άξονες ισομοιρασμένους?
Σίγουρα θα ήταν πιο δύσκολο στις μανούβρες, αλλα τουλάχιστον θα ήταν πιο σταθερό στο δρόμο.
Ένα τόσο μακρύ ρυμουλκόμενο δεν θα έπρεπε να έχει τουλάχιστον άλλους δύο άξονες ισομοιρασμένους?
Σίγουρα θα ήταν πιο δύσκολο στις μανούβρες, αλλα τουλάχιστον θα ήταν πιο σταθερό στο δρόμο.
ilektronikos
www.taxidiarides.gr :: ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ... ΤΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΜΑΣ για ... :: Slideshow ... και video ...
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|