Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μπαταρία LiFePO4από gsalonica Παρ 22 Μαρ 2024 - 7:42
» παροχη ρευματος τροχοσπιτου
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:43
» Τροχόσπιτα KABE
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:22
» Κόψιμο βασιλόπιτας 2024
από Ddimi Κυρ 25 Φεβ 2024 - 17:15
» Έγκριση τύπου - Άδεια Έλξης - Η νέα νομοθεσία για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα
από Batfalcon Πεμ 25 Ιαν 2024 - 12:50
» «Conte de Noël» ….μια νοσταλγική Χριστουγεννιάτικη ιστορία.
από Georgedim Κυρ 24 Δεκ 2023 - 9:11
» Πωλείται τροχοσκηνή Alpen Kreuzer Allure
από Antonioz Πεμ 27 Ιουλ 2023 - 9:04
» PDF ΜΕ ΤΑ CAMPING ΕΛΛΑΔΟΣ 2023
από Georgedim Τετ 26 Ιουλ 2023 - 9:47
» Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
από ktRinity Πεμ 20 Ιουλ 2023 - 14:32
» Σύνορα....
από Georgedim Τετ 19 Ιουλ 2023 - 19:07
» Πρόβλημα στη σίτα
από spyrosbhta Δευ 17 Ιουλ 2023 - 17:16
» Καλοκαίρι 2022 : οδοιπορικό σε Φρανκονία, ....Ρηνανία, ....Λουξεμβούργο, ....Αλσατία ....και Μέλανα Δρυμό.
από diamantino Τρι 4 Ιουλ 2023 - 19:59
» Επιτρέπεται η διανυκτέρευση μέσα σε οποιαδήποτε όχημα σε χώρους μη οργανωμενους ;
από Νικόλας Παρ 23 Ιουν 2023 - 13:33
» Αναζήτηση-αγορά αυτοκινούμενου
από yamaren Σαβ 17 Ιουν 2023 - 10:44
» Καλώς σας βρήκα
από Georgedim Σαβ 10 Ιουν 2023 - 23:35
» Καλό μήνα
από diamantino Δευ 5 Ιουν 2023 - 21:24
» Η ζωγραφιά μας...
από Georgedim Κυρ 4 Ιουν 2023 - 2:17
» Επιλογή ταξιδιάρικου τροχόσπιτου
από Georgedim Τετ 24 Μάης 2023 - 9:37
» Sygic πρόγραμμα πλοήγησης
από packman Δευ 22 Μάης 2023 - 19:05
» Ταχυθερμοσίφωνας υγραερίου στο τροχόσπιτο
από Georgedim Τετ 26 Απρ 2023 - 21:56
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Like/Tweet/+1
About Us
Welcome to the forum www.taxidiarides.gr
Για το camping ... τα ταξίδια ... και την καλή παρέα ...
Μπαταρια αυτ-του και pannels
+7
kukosg
blucamperista
trap42
Georgedim
nikospav
athanase
mediterraneo
11 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 2
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
Μπαταρια αυτ-του και pannels
Συναδελφοι,προσφατα αλλαξα την εργοστασιακη μπαταρια του αυτοκινητου απο το Camper.Ξερω οτι φορτιζει και απο το ρευμα 220 οταν υπαρχει συνδεση.Υπαρχει τροπος να διαπιστωσω οτι το ιδιο συμβαινει και απο τα pannels της οροφης?
mediterraneo
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
To θέμα είναι πολύ απλό.mediterraneo έγραψε:Συναδελφοι,προσφατα αλλαξα την εργοστασιακη μπαταρια του αυτοκινητου απο το Camper.Ξερω οτι φορτιζει και απο το ρευμα 220 οταν υπαρχει συνδεση.Υπαρχει τροπος να διαπιστωσω οτι το ιδιο συμβαινει και απο τα pannels της οροφης?
Τα pannels συνδέονται παράλληλα με τον φορτιστή του Camper αλλά και το δυναμό του αυτοκινήτου.
Οταν τα pannels φορτίζουν την μπαταρία τότε υπάρχει λαμπάκι στον ρυθμιστή που δείχνει την κατάσταση της φόρτισης.
Π.χ. "φορτίζει", "δεν φορτίζει", "γεμάτη", όλ΄αυτά είναι αναλυτικά στο manual των pannels.
athanase
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Νικολα δεν ειμαι σιγουρος αν η μπαταρια της μηχανης φορτιζει και απο το φωτοβολταικο ισως ο Θανασης να ξερει καλυτερα σε καθε περιπτωση ψαξτο στα χαρτια του φωτοβολταικου.Νικος.
nikospav
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Ίσως να μην κατάλαβα καλά την ερώτηση.
Αν μιλάμε για την μπαταρία του αυτοκινήτου και όχι γι αυτήν του camper τότε μπορεί και αυτή να συνδεθεί με τα pannels παράλληλα όπως κάνουμε με την δεύτερη μπαταρία του "σπιτιού".
Σ΄αυτές όμως τις περιπτώσεις 1) καλόν θα είναι και οι δύο μπαταρίες να είναι του ίδιου τύπου π.χ. Gell, AGM ή ανοικτού τύπου και 2) καλό θα είναι να αγοράζουμε ρυθμιστή 2 εξόδων, μία για κάθε μπαταρία.
Αν μιλάμε για την μπαταρία του αυτοκινήτου και όχι γι αυτήν του camper τότε μπορεί και αυτή να συνδεθεί με τα pannels παράλληλα όπως κάνουμε με την δεύτερη μπαταρία του "σπιτιού".
Σ΄αυτές όμως τις περιπτώσεις 1) καλόν θα είναι και οι δύο μπαταρίες να είναι του ίδιου τύπου π.χ. Gell, AGM ή ανοικτού τύπου και 2) καλό θα είναι να αγοράζουμε ρυθμιστή 2 εξόδων, μία για κάθε μπαταρία.
athanase
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Νίκο για να φορτίζει και η μπαταρία του "αυτοκινήτου" από τα Φ/Β, θα πρέπει να το επιτρέπει ο ρυθμιστής φόρτισης που υπάρχει μεταξύ Φ/Β και μπαταρίας "σπιτιού".
Οι ρυθμιστές που το επιτρέπουν συνήθως στις "εξόδους" τους, έχουν τις ενδείξεις "Bat. 1" και "Bat. 2" ή κάποιο αντίστοιχο συμβολισμό. Στην δεύτερη λοιπόν έξοδο (στην πρώτη συνήθως είναι συνδεδεμένη η μπαταρία του "σπιτιού"), συνδέουμε την μπαταρία του αυτοκινήτου, την οποία τότε φορτίζει το Φ/Β (συνήθως στο ρυθμιστή υπάρχει και επιλογή ποσοστού φόρτισης των μπαταριών 90:;0, 50:50 κλπ).
Και μερικές φωτογραφίες :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η άλλη λύση είναι αυτή που προτείνει ο Θανάσης (athanase), δηλαδή η "παράλληλη σύνδεση". Τότε όμως θα πρέπει οι μπαταρίες να είναι ιδίου τύπου (GEL, AGM, κλπ), οπωσδήποτε ιδίας χωρητικότητας, και ιδίας "ηλικίας", για να έχουμε σωστή φόρτιση.
Οι ρυθμιστές που το επιτρέπουν συνήθως στις "εξόδους" τους, έχουν τις ενδείξεις "Bat. 1" και "Bat. 2" ή κάποιο αντίστοιχο συμβολισμό. Στην δεύτερη λοιπόν έξοδο (στην πρώτη συνήθως είναι συνδεδεμένη η μπαταρία του "σπιτιού"), συνδέουμε την μπαταρία του αυτοκινήτου, την οποία τότε φορτίζει το Φ/Β (συνήθως στο ρυθμιστή υπάρχει και επιλογή ποσοστού φόρτισης των μπαταριών 90:;0, 50:50 κλπ).
Και μερικές φωτογραφίες :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η άλλη λύση είναι αυτή που προτείνει ο Θανάσης (athanase), δηλαδή η "παράλληλη σύνδεση". Τότε όμως θα πρέπει οι μπαταρίες να είναι ιδίου τύπου (GEL, AGM, κλπ), οπωσδήποτε ιδίας χωρητικότητας, και ιδίας "ηλικίας", για να έχουμε σωστή φόρτιση.
Georgedim- Admin
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Πάνο, εκεί μπορείς να συνδέσεις μόνο κάποια συσκευή που "καταναλώνει" ρεύμα,...π.χ. ραδιόφωνο, λαμπτήρες, αναπτήρα αυτ/του κλπ. (...οπωσδήποτε με παρεμβολή ασφάλειας για να προστατεύσεις τη συσκευή).
Η έξοδος με το "σηματάκι της λάμπας" δεν είναι για να φορτίζεις μπαταρία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η έξοδος με το "σηματάκι της λάμπας" δεν είναι για να φορτίζεις μπαταρία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Georgedim- Admin
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Έχω συνδέσει τη μπαταρία του κινητήρα με ενα μικρο ανεξάρτητο πανελ.
Ερώτηση.Τη μπαταρία του κινητήρα την έχω πάνω απο 6 χρόνια χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα.
Μήπως έφτασε η ώρα να την αλλάξω?
Ερώτηση.Τη μπαταρία του κινητήρα την έχω πάνω απο 6 χρόνια χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα.
Μήπως έφτασε η ώρα να την αλλάξω?
trap42
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Εφ όσον η κατάσταση της μπαταρίας είναι καλή (κρατάει την φόρτηση) δεν υπάρχει λόγος αλλαγής. Οι μπαταρίες δεν έχουν ημερομηνία λήξης. Υπάρχουν όργανα που μετρούν τη "υγεία" της μπαταρίας σε όλα τα ηλεκτρολογία.trap42 έγραψε:Έχω συνδέσει τη μπαταρία του κινητήρα με ενα μικρο ανεξάρτητο πανελ.
Ερώτηση.Τη μπαταρία του κινητήρα την έχω πάνω απο 6 χρόνια χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα.
Μήπως έφτασε η ώρα να την αλλάξω?
athanase
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Ευχαριστω για την ενημερωση.Μαλλον εχω τον ιδιο ρυθμιστη με του Πανου.Με καποιον τροπο θα κανω την συνδεση...Δεν ξερω ποσο κοστιζει ο ρυθμιστης που αναφερει ο Γιωργος,κι απο που θα τον προμηθευτω.Καλα χιλιομετρα...
mediterraneo
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Νίκο εγώ έχω αυτόν:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Υπάρχουν και πολλοί άλλοι με ίδιες δυνατότητες.
Μια έρευνα στο διαδίκτυο και στους εδώ αντιπροσώπους, θα σου δώσει μια εικόνα τιμών και προϊόντων
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Υπάρχουν και πολλοί άλλοι με ίδιες δυνατότητες.
Μια έρευνα στο διαδίκτυο και στους εδώ αντιπροσώπους, θα σου δώσει μια εικόνα τιμών και προϊόντων
Georgedim- Admin
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Έξι χρόνια είναι αρκετά. Αν τη διατηρούσες φορτισμένη πάντα, τότε ίσως είναι καλή. Αν σε αφήσει όμως σε ταξίδι θα είναι πρόβλημα. Έλεγξε την!trap42 έγραψε:Έχω συνδέσει τη μπαταρία του κινητήρα με ενα μικρο ανεξάρτητο πανελ.
Ερώτηση.Τη μπαταρία του κινητήρα την έχω πάνω απο 6 χρόνια χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα.
Μήπως έφτασε η ώρα να την αλλάξω?
blucamperista
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Κανείς τεχνικός δεν μπορεί να σου πει με ακρίβεια,την κατάσταση της μπαταρίας.Συνήθως έρχεται ο "ξαφνικός θάνατος".Άλλοτε σε προειδοποιεί.Δες αν η μπαταρία του θαλάμου που έχεις,διαθέτει το κατάλληλα αμπέρ για να μπορεί να βάλει σε κίνηση τον κινητήρα,για να μην ψάχνεσαι σε καμιά ερημιά.blucamperista έγραψε:Έξι χρόνια εςίναι αρκετά. Αν τη διατηρούσες φορτισμένη πάντα, τότε ίσως είναι καλή. Αν σε αφήσει όμως σε ταξίδι θα είναι πρόβλημα. Έλεγξε την!trap42 έγραψε:Έχω συνδέσει τη μπαταρία του κινητήρα με ενα μικρο ανεξάρτητο πανελ.
Ερώτηση.Τη μπαταρία του κινητήρα την έχω πάνω απο 6 χρόνια χωρίς κανένα πρόβλημα μέχρι τώρα.
Μήπως έφτασε η ώρα να την αλλάξω?
kukosg
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Γιώργο επαγγελματικά προμηθευόμουν από εδώgeorgedim έγραψε:Νίκο εγώ έχω αυτόν:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Υπάρχουν και πολλοί άλλοι με ίδιες δυνατότητες.
Μια έρευνα στο διαδίκτυο και στους εδώ αντιπροσώπους, θα σου δώσει μια εικόνα τιμών και προϊόντων
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
είναι αξιόπιστος και καλός συνεργάτης έχει πέραν του δικού σου και άλλους ρυθμιστές όπως θα δεις...
athanase
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
kukosg έγραψε:
Κανείς τεχνικός δεν μπορεί να σου πει με ακρίβεια,την κατάσταση της μπαταρίας.Συνήθως έρχεται ο "ξαφνικός θάνατος".Άλλοτε σε προειδοποιεί.Δες αν η μπαταρία του θαλάμου που έχεις,διαθέτει το κατάλληλα αμπέρ για να μπορεί να βάλει σε κίνηση τον κινητήρα,για να μην ψάχνεσαι σε καμιά ερημιά.
Γιώργο έχω τις αντιρρήσεις μου. Οι μπαταρίες όπως ξέρεις δεν τις ελέγχουμε αν έχουν φόρτηση αλλά αν κρατούν τη φόρτηση, υπάρχουν λοιπόν όργανα με ισχυρή εσωτερική αντίσταση που ακριβώς αυτό ελέγχει, δηλαδή αν η μπαταρία "έχει ζωή αν είναι υγειής" και αυτό νομίζω ψάχνουμε.
athanase
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Κανένα όργανο δεν μπορεί να προβλέψει τον "ξαφνικό θάνατο".Αν "θειικωθεί" ένα στοιχείο,η βραχυκυκλώσει,μόνο με το πυκνόμετρο,μπορείτε να τι δείτε,αλλά στις μπαταρίες ανοικτού τύπου.Στις σύγχρονες,κλείστου είναι αδύνατο.Και πάλι,θα είναι πολύ αργά,δηλαδή,κατόπιν εορτής.Κανένας σοβαρός ηλεκτρολόγος,δεν θα σου εγγυηθεί,ότι μιά μπαταρία παλιά,θα είναι ακόμη καλή.
kukosg
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Την δουλειά πού κάνει το όργανο του Πάνου,την κάνεις και με ένα κοινό πολύμετρο αφού ανάψεις,ότι φώτα και αντιστάσεις,έχει το όχημα (με την μηχανή σβηστή)athanase έγραψε:Πάνο ναι. Εννοώ κάτι ... λίγο ... πολύ ακριβότερο.....
Αυτά πού λέει ο Θανάσης,μετρούν πολλά περισσότερα στοιχεία,και το σπουδαιότερο,χωρίς να αδειάζουν την μπαταρία,όπως αυτό.
kukosg
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Εγώ ξέρετε τι θα έκανα;
Θα αγόραζα μια καινούργια που θα χρησιμοποιούσα όταν ταξιδεύω και την παλιά θα την έβαζα το χειμώνα όταν είναι σταματημένο. Πάντα πρέπει να διατηρούνται φορτησμένες.
Όταν μια μπαταρία αρχίσει να γερνάει, φαίνεται μετρώντας τα Αμπερ της εκκίνησης. Εκεί καταλαβαίνεις αν είναι ακόμα καλή η μπαταρία. Αυτό μετριέται με ειδικά όργανα.
Κάτι που πιστεύω ότι κανένας δεν λαμβανει στα σοβαρά είναι η εκφόρτηση της μπαταρίας κατά τη διαρκεια του ταξιδιού με το ψυγείο αναμμένο 12V. Ο δυναμός δεν τα καταφέρνει να κρατήσει ταυτόχρονα το ψυγείο και να φορτώσει καλά και την μπαταρία του κινητήρα. Έτσι ενώ ταξιδεύουμε με τις μπύρες κρύες ... στραγγίζουμε τη μπαταρία του κινητήρα. Δεν εκφορτίζεται τελείως, αλλα ούτε φορτίζεται τελείως. Το αποτέλεσμα είναι η σταδιακή αποδυνάμωση/θειωση της μπαταρίας και τελικά η βραχυκύκλωση των στοιχείων.
Διατηρήτε πάντα φορτισμενη τη μπαταρία του κινητήρα. Ή το κανετε μεσω του κυκλώματος του αυτοκινούμενου κατά τη σύνδεση στη κολώνες τροδοσίας των καμπιγκ, ή με ειδικό φορτιστή μπαταρίας.
Θα αγόραζα μια καινούργια που θα χρησιμοποιούσα όταν ταξιδεύω και την παλιά θα την έβαζα το χειμώνα όταν είναι σταματημένο. Πάντα πρέπει να διατηρούνται φορτησμένες.
Όταν μια μπαταρία αρχίσει να γερνάει, φαίνεται μετρώντας τα Αμπερ της εκκίνησης. Εκεί καταλαβαίνεις αν είναι ακόμα καλή η μπαταρία. Αυτό μετριέται με ειδικά όργανα.
Κάτι που πιστεύω ότι κανένας δεν λαμβανει στα σοβαρά είναι η εκφόρτηση της μπαταρίας κατά τη διαρκεια του ταξιδιού με το ψυγείο αναμμένο 12V. Ο δυναμός δεν τα καταφέρνει να κρατήσει ταυτόχρονα το ψυγείο και να φορτώσει καλά και την μπαταρία του κινητήρα. Έτσι ενώ ταξιδεύουμε με τις μπύρες κρύες ... στραγγίζουμε τη μπαταρία του κινητήρα. Δεν εκφορτίζεται τελείως, αλλα ούτε φορτίζεται τελείως. Το αποτέλεσμα είναι η σταδιακή αποδυνάμωση/θειωση της μπαταρίας και τελικά η βραχυκύκλωση των στοιχείων.
Διατηρήτε πάντα φορτισμενη τη μπαταρία του κινητήρα. Ή το κανετε μεσω του κυκλώματος του αυτοκινούμενου κατά τη σύνδεση στη κολώνες τροδοσίας των καμπιγκ, ή με ειδικό φορτιστή μπαταρίας.
blucamperista
Απ: Μπαταρια αυτ-του και pannels
Γιώργο, ενδιαφέρουσες οι επισημάνσεις σου ...
Γενικά οι μπαταρίες, είναι ένα εξάρτημα ... που πρέπει να προσέχεις (... και να φροντίζεις), για να έχεις ...!
Συνήθως, "αρνούνται να συνεργαστούν" ... είτε σε λάθος χρόνο, είτε σε λάθος τόπο ... !
... και τις περισσότερες φορές, χωρίς κάποια έγκαιρη προειδοποίηση ...
Γενικά οι μπαταρίες, είναι ένα εξάρτημα ... που πρέπει να προσέχεις (... και να φροντίζεις), για να έχεις ...!
Συνήθως, "αρνούνται να συνεργαστούν" ... είτε σε λάθος χρόνο, είτε σε λάθος τόπο ... !
... και τις περισσότερες φορές, χωρίς κάποια έγκαιρη προειδοποίηση ...
Σελίδα 1 από 2 • 1, 2
Σελίδα 1 από 2
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|